Horse Life Coaching

A journey to rediscover yourself, with the help of a spiritual guide: the horse.

Pioneer of this method the naturopath Daya Eliana Rota.

Personal Interview

Why should you book a coaching session with the Horses?

You should know that Horses in less than three seconds scan your Energy Field for survival instinct. They can read exactly what is blocking you and are able to bring you into your Inner Wound to allow you to heal it. They can get to where classic therapy doesn’t go, right to your heart.

I am Daya Eliana Rota and I practice my Horse Life Coaching method in the province of Bergamo, in a context surrounded by nature. The association “Wild Heart” has two rooms dedicated to our meetings of Personal Growth and Holistic Training.

The camp of my association Wild Heart also has a guest room available to those who attend Intensive Tours of several days.

The kitchen is vegetarian and organic. Next door is the camp, a Circle-Wood where the meetings with my Pack of nine Horses take place.

No experience with horses is required, because everything happens from the ground with small exercises that will make you try what kind of guide you are in your life, but above all you will become aware of your dysfunctional automatisms.

If you want to be happy, start being happy.

Contact me

This is Daya Eliana Rota.

I want to share with you how my Worldview has changed after meeting with various Spiritual Masters in my travels.

After an experience that changed my life, I lost everything that I had built, experiencing an intense and difficult period. At the end of the 80’s, I had the intuition that the horse was more than just a pet.
I’m starting from zero finding my new place in nature and ending an important relationship that no longer nourished me.

I began from myself: is painful but I was reborn thanks to my Horses. Today, I transformed my Passion into a Job where I help people to meet, to recognize themselves and to discover their Authenticity.

I bring my experience in the field of my Nine Horses, supporting you in the Trauma Reworking, teaching you how to get up from the ground. We will work on your Personal Growth, on your Inner Child: from managing interpersonal dynamics to leadership, up to your Professional Development.

Find out more

Sessions

Individual, Couple or Group Sessions.Online or in Presence.

Paths

Personal Growth.Academy of Holistic Training and Equicoaching.

Who tried the experience with Daya

Paola BattagliaPaola Battaglia
14:58 19 Apr 24
Quello che propone Daya é un percorso meraviglioso. La presenza del gruppo, dove ogni singola persona porta la propria vulnerabilità e il proprio coraggio, la guida e il supporto di Daya e quello dei suoi cavalli accompagna ad una trasformazione alla vita che mi commuove ogni volta. 🦋
Aris Viglietti (Arun)Aris Viglietti (Arun)
07:55 30 Mar 24
Francesca BianchiFrancesca Bianchi
06:36 24 Mar 24
Incontrare Daya e il suo branco mi ha cambiato la vita.Sono arrivata da lei tre anni fa. Esausta, in crisi, piena di paure e dubbi, senza direzione e senza fiducia in me stessa.Guardando il percorso fatto insieme, non posso che portarle gratitudine.Per la sua guida amorevole e al contempo molto zen.Mi ha aiutato e mi sta tutt'ora supportando nell'incontrare me stessa, nel tornare a casa e creare la vita che davvero voglio vivere.C'è il cuore che vibra ed é pieno di gratitudine. E come esclama spesso lei "Che figata!".Grazie, grazie, grazie
Marzia VitaliMarzia Vitali
14:59 11 Feb 24
È un percorso fantastico, fantastico e anche intenso sì! Fiera di come sto investendo su me stessa, tempo, denaro, energie che mi permettono di sentire in profondità dinamiche importanti della mia vita, scioglierle e Accoglierle sempre più Amorevolmente nella vita di tutti i giorni.Grazia Daya! Grazie al cammino che hai scelto di fare che supporta tante anime in cammino, in cammino come la mia 💞
Giuseppe CereaGiuseppe Cerea
13:25 11 Feb 24
Esperienza molto positiva, al di là di ogni aspettativa.Un percorso che mi ha portato molto in profondità, ad incontrare il mio vero essere.
jasmina qyshkajasmina qyshka
08:50 04 Feb 24
È stata un esperienza indescrivibile a parole, bisogna viverla per comprendere il vero significato,il viaggio è iniziato prima di arrivare lì, quando ho iniziato a sentire il bisogno di essere in un posto, o con qualcuno che iniziasse a guidarmi, e Daya e i suoi cavalli hanno la capacità, con i tempi e la sensibilità giusta, di metterti davanti alle propie fragilità, ma anche ai punti di forza. Lei ha una saggezza e sicurezza, che arriva dritto al cuore. Posso solo ringraziarla per essere arrivata sul mio cammino.
DAVIDE REBECCHIDAVIDE REBECCHI
16:31 27 Jan 24
Bellissima Location....Straordinario Lavoro con i Cavalli. Un Viaggio che porta dentro di sé... In contatto con la Nostra Vera Natura. 💚
Barbara BeghiBarbara Beghi
16:30 27 Jan 24
Accoglienza solare ci si sente a casa e Daya attenta ad ogni esigenza dei partecipanti, professionalità e competenza. Il lavoro con i cavalli permette una connessione semplice e autentica con se stessi, il tutto contornato da una luogo meraviglioso. Sono tornata a casa con una visione più chiara di come voglio raggiungere i miei obbiettivi, grazie Daya e al sostegno dei tuoi splendidi Cavalli.
Silvia GobboSilvia Gobbo
16:18 27 Jan 24
Un percorso che sta lasciando il segno nella mia vita e nel mio cuore. Non ci sono parole per descrivere i maestri cavalli e la splendida guida. Solo provandola si può scoprire questo mondo meraviglioso a cui non farei più a meno. Immensamente grata a tutto ciò
FrancescaFrancesca
13:35 27 Jan 24
Ho incontrato Daya in un momento di grande crisi. Avevo tutto, ma non ero felice. Ero in costante ricerca, di cosa non lo sapevo nemmeno esattamente. Daya mi ha saputo accompagnare e sostenere esattamente come necessitavo di essere sostenuta.Amorevole e zen, dritta al punto.Mi ha accompagnata, e tutt'ora lo fa, in un viaggio intenso e profondo, incontrarmi sempre di più.Grazie, grazie di cuore.
Lau LauLau Lau
14:26 26 Nov 22
Ho fatto una seduta individuale un anno fa che mi ha cambiato la vita in tempo zero,...ora sto frequentando l'accademia e altri corsi che propone Daya.Cosa posso dire se non di provare e lasciare che tutto avvenga, le consapevolezze affiorano, la trasformazione avviene, l'abbondanza fluisce e l'Amore si manifesta.
Maddalena DewittMaddalena Dewitt
09:43 03 Jul 21
Un’esperienza che mi ha cambiata profondamente e ha dato nuovo senso alla vita. Il cavallo parla direttamente al cuore e porta amore gentile , presenza, comprensione. La guida di Daya è amorevole e preziosa, una Maestra insostituibile. Consiglio a tutti questa esperienza meravigliosa, ancora e sempre, grazie Daya e grazie ai tuoi Maestri d’amore ❤️
js_loader

Meditation Coach & Spiritual Teacher

Meditation is a state of undead, it is a state of pure awareness. It is not doing, but being.

In normal situations your mind is full of garbage, it is like a mirror covered with dust, a continuous movement of thoughts about the past and the future, thoughts in motion, desires that are agitated, memories that emerge and take you away from the present moment.

The present moment, it happens now and it’s all you have.

Find out more

Books written by Daya Eliana Rota

Through these writings, I tell you fragments of my life and experience, of the extraordinary impact that personal growth with the help of the horse is able to give.

Life is full of Encounters and even losses. These stories tell us about Love and Horses, Special Souls and Spiritual Guides who, with great determination and loving kindness, bring us to meet our ability to welcome and overcome, finding the meaning of our lives. It is when you walk in the Light with Lightness that Life becomes Laughter, Love and Joy. Once you found the Guide, you found the Master within you.

For you, so that you can find what you are looking for.